Prisijungti

Darbo pasiūlymų paieška


Vadovams
Specialistams
Darbininkams
Manager akademija

2012 gruodžio 28

Efektyvi metų pabaiga. Pagrindiniai marketingo akcentai


“Tas, kuris nori daug pasiekti, turi kelti didžius reikalavimus.”
Johanas Volfgangas Gėtė

Lapkričio – gruodžio mėnesiais vartotojai išleidžia daugiau nei įprasta. Tuo naudojantis versle taip pat generuojami didesni pinigų srautai. Užsakymų daug, terminai spaudžia, veikla įgauna tokį pagreitį, kad suvaldyti visas detales tampa sunkiai įveikiama užduotimi. Net jeigu jūsų fiskaliniai ir kalendoriniai metai nesutampa, dauguma jūsų klientų, partnerių ir konkurentų gyvena pagal kalendorinių metų modelį. Taigi, kaip nepasimesti, viską suspėti, atlikti puikiai ir užbaigti metus efektingai?

Norėdami padėti, siūlome atkreipti dėmesį į keletą svarbių marketingo veiklos momentų:

  • Užduočių sąrašas. Nustatykite savo poziciją, eigą ir perspektyvas. Kur jūs esate dabar? Kur norite būti? Kaip to pasiekti? Sudarykite konkrečių užduočių sąrašą – veiklos planą su aiškiais terminais ir rezultatais, kurių siekiama. Tai turėtų būti pagrindiniai veiksmai, kurių ėmęsi galite pagerinti šių metų veiklos rezultatus.
  • Kalėdinis biudžetas ir verslo dovanėlės. 2011 m. 12-ame „Vadovo“ numeryje rašėme, kaip nepasiduoti inercijai ir ką daryti, kad jūsų kalėdinė dovanėlių praktika neturėtų nieko bendro su pinigų ir galimybių švaistymu. Straipsnyje „Mažos dovanėlės skatina draugystę“ pateikėme geros praktikos pavyzdžių, kuriais galite ir šiemet pasinaudoti sveikindami darbuotojus, ruošdami kalėdinius atvirukus bei dovanas verslo partneriams. Primename, kad yra trys labai svarbūs momentai planuojant verslo dovanas Kalėdoms: aiškus tikslas, detalus sąrašas ir biudžetas. O marketingo specialistams, planuojantiems Kalėdinius verslo sveikinimus, reikėtų pagalvoti ne tik apie pačią dovaną, bet ir apie patirtį, kurią galima sukurti. Juk tai yra didžiausia kalėdinės dovanos vertė.
  • Elektroninių laiškų kampanija. Jei dirbate B2? (verslas vartotojui) modeliu, metų pabaigoje tikslinga paleisti elektroninių laiškų kampaniją. Pasveikinkite savo klientus ir interesantus artėjančių švenčių proga ir paskatinkite juos įsigyti kažką naujo/ypatingo/patrauklaus. Mes visi ieškome dovanų šeimai, draugams ar kolegoms, todėl tikėtina, kad jūsų ypatingas pasiūlymas bus pateiktas laiku ir vietoje. Jei galite, paruoškite kiekvienam klientui pritaikytus elektroninius laiškus. Vėliau prie tiesioginio marketingo kampanijos prijunkite papildančių priemonių arsenalą: forumus ir pokalbių svetaines, partnerystės programas, specialius katalogus ir vietas renginiuose, viešuosius ryšius bei pramogas su prekės ženklu. Kad ir ką darytumėte, būkite nuoseklūs, pabrėžkite savo ypatingą pasiūlymą ir kalėdinę koncepciją. Be to, pasirūpinkite, kad su jumis būtų lengva susisiekti.
  • Internetinio puslapio atnaujinimas. Jame turi būti pateikta visa naujausia informacija apie vykdomas akcijas, reklamines ir ryšių su visuomene kampanijas, suformuotas ypatingas pasiūlymas ir kvietimas naudotis juo bei kitomis nuolaidomis. Internetinis puslapis turėtų skleisti kalėdinę nuotaiką ir sveikinti jūsų klientus ir partnerius su šventėmis. Visa tai susiekite su aktyvia marketingo kampanija socialiniuose tinkluose: kalėdiniais žaidimais, dovanėlėmis, pramogomis.
  • Veiksmų ir nuotaikų darna. Viskas įmonės veikloje turi derėti tarpusavyje. Ne išimtis ir metų pabaigos planai. Rezultatų nebus, jei vienas stato, kitas griauna, o trečiam tas pats. Pavyzdžiui, įmonės tinklalapis skleidžia šventinę nuotaiką, o telefonu atsiliepia piktas balsas. Todėl profesionaliai apmokykite kolektyvą, paaiškinkite jiems iškeltus tikslus ir numatytas užduotis. Pabrėžkite kiekvieno jų svarbą įmonės veiklai ir rezultatų įtaką jų premijoms.
  • Suderinkite susitikimą su įmonės vadovu. Paruoškite 2012 metų veiklos ataskaitą ir preliminarų 2013 metų marketingo planą. Taip galėsite aptarti tai, kas pasiekta, ir parodyti, kad mąstote strategiškai į priekį. Jokių „autopilotų“ metų gale!

Kontroliniai klausimai

  • Ar žinote, kaip kinta jūsų tikslinio segmento perkamasis pajėgumas metų gale? Koks jis?
  • Ar patikslintas bendras marketingo veiklos planas? Ar jis atitinka iškeltus tikslus ir skirtą biudžetą?
  • Ar suplanuota kiekvieno marketingo darbuotojo veikla ir užduotis?
  • Ar atnaujintas marketingo kalendorius? Ar visi marketingo darbuotojai žino konkrečius terminus ir jų laikosi?
  • Ar gerai jaučiasi jūsų komanda? Ar padidėjęs darbo krūvis teigiamai veikia kolektyvo nuotaikas?
  • Ar paruoštas ypatingas pasiūlymas?
  • Ar suplanuota ryšių su visuomene veikla, dalyvavimas įvairiose įmonės ir jos projektų populiarinimo akcijose. Ar rengiami įmonės reputaciją gerinantys renginiai?
  • Ar žinote, kaip metų pabaigai ruošiasi jūsų konkurentai? Ar atliekate nuolatinį konkurentų marketingo veiklos monitoringą, įvertinate jų galimybes, stipriąsias ir silpnąsias puses?
  • Ar atnaujintas internetinis puslapis?
  • Ar jūsų kainodara efektyvi?
  • Ar pardavimų skyrius informuotas apie naujausius ir numatomus rėmimo veiksmus (metų pabaigos reklaminę kampaniją, pardavimų skatinimo ir asmeninio pardavimo sprendimus ir pan.)? Ar jūsų veikla suderinta ir tikslinga?
  • Ar įvertintas komunikacijos kanalų veiksmingumas?
  • Ar suplanuotos dovanėlės darbuotojams ir kalėdiniai renginiai jų šeimoms?
  • Ar turite preliminarų 2013 metų marketingo planą?
  • Ar pasikeitė konkurencinė aplinka 2012 metais ir kaip tai gali paveikti 2013 metų planus?
  • Ar vykdėte 2012 metams iškeltus tikslus ir biudžetą? Analizė ir pasiūlymai.

Kristina Paškevičiūtė
Šaltinis: žurnalas Vadovas – Pačiolis

Manager.LT specializuojasi darbuotojų (specialistų) paieškoje, atrankoje, vertinime ir mokyme. Manager.LT skelbia darbo pasiūlymus Klaipėdoje, Kaune, Vilniuje ir kituose Lietuvos miestuose. Manager.LT Akademija rūpinasi darbuotojų kompetencijos kėlimu ir siūlo visą spektrą įvairių mokymų ir seminarų specialistams ir vadovams.

Įrašyti komentarą



Komentarai

Būk pirmas, įrašęs komentarą!