Prisijungti

Darbo pasiūlymų paieška


Vadovams
Specialistams
Darbininkams
Manager akademija

2011 birželio 10

Kaip pasakyti žmogui, jog jis klysta (konstruktyvi kritika)

Yra nemažai priežasčių nesakyti žmonėms, jog jie neteisūs. Tokie pokalbiai nėra malonūs, taip pat niekas nenori, jog juos palaikytų arogantiškais ar netaktiškais.

Kai kuriais atvejais (priklausomai nuo alkoholio kiekio) į tokias pastabas žmonės gali atsakyti panaudodami kumščius.

Jautrios personos nepriima ir nesupranta netgi konstruktyvios kritikos bei jos vertės, todėl labai svarbu, kaip ji pateikiama.

Kiekvienas darome klaidų. Skirtumas tas, kad daugelis žmonių nesupranta, kad kritika išsakoma tik norint pagelbėti. Kiekvienas kvailys gali tave įvertinti sakydamas ”šaunuolis, geras darbas”. Tačiau norėdamas kritiką pateikti konstruktyviai, asmuo turi įdėti pastangų ir pasukti galvą. Štai aštuoni patarimai, kaip:

Padaryk įžangą.

Prieš sakydamas, kad asmuo klysta, pacituok Jack Nicolson mintį iš filmo A Few Good Men: Nori žinoti tiesą? Tačiau tau ji bus nepakeliama. Tada pats atsakyk klausimu: Ar jis gali susitvarkyti su tiesa? Jeigu išgirsi teigiama atsakymą, išsakyk kritiką iš karto. Jeigu ne, skaityk kitus patarimus.

Nešvelnink situacijos.

Bandymai kritiką pateikti vartojant tokius žodelius kaip “su visa pagarba”, “neįsižeisk” ar “nesuprask manęs neteisingai” tarsi bėrimas druskos ant žaizdos.

Cukrinės spurgos.

James G. Ellis, USC Marshall Verslo Mokyklos dekanas siūlo niekada nebūti geru ir blogu policininku tuo pačiu metu. Išsakyk savo nuomonę tiesiai, argumentuodamas bei pridurdamas, kad nori tik pagelbėti ir neturi jokių kitų intencijų.

Tiksliai apibrėžk situaciją.

Išsakyk savo nuomonę be dviprasmybių ir svarbiausia nemoralizuok. Kritika pateik kuo formaliau, be jokių asmeniškumų.

Kalbėk faktais.

Objektyvumas yra būtinas išsakant konstruktyvią kritiką. Nepamiršk, kad pokalbio tikslas yra tiesiog pastebėti, jog vienas ar kitas darbas nebuvo tinkamai atliktas. Nesiimk vertinti paties žmogaus, išsakyk nuomonę tik apie jo atliktus veiksmus.

Susitelk į elgesį, ne į asmenybę.

Išsakant įvairias pastabas labai lengva pradėti kritikuoti patį žmogų. Pavyzdžiui, sakydamas ”rašydamas šią ataskaitą patingėjai” manai, kad padėsi žmogui patobulinti darbą, tačiau taip tik perteiki nuomonę apie pačią asmenybę bei jo požiūrį į paskirtas užduotis.

Nurodyk kryptį.

Kritika be patarimų yra nieko verta. Jeigu nežinai, kaip pagerinti darbą, situaciją, geriau išvis nekritikuok.

Leisk žmogui pajusti, jog jis pats patobulino darbą.

Vadovai išsakę kritiką turėtų patarti, kaip patobulinti darbus bei paskatinti žmogų pagalvoti, kaip jis pats galėtų prie to prisidėti. Kai veiksmų planas konkretizuojamas, darbuotojas turėtų būti paskatinamas bei pagiriamas už pastangas.

Mark Twain yra pasakęs, kad nieko nesinori keisti labiau nei kitų žmonių įpročius. Taigi, keiskite rūpindamiesi, o ne teisdami.

Šaltinis: Pinigų karta

Įrašyti komentarą



Komentarai

Būk pirmas, įrašęs komentarą!