Prisijungti

Darbo pasiūlymų paieška


Vadovams
Specialistams
Darbininkams
Manager akademija

2011 spalio 27

Kaip rašyti verslo planą

Svajojantiems apie nuosavą verslą, plano surašymas yra pirmasis žingsnis: apibūdinamas produktas ar paslauga, apibrėžiama rinkodaros strategiją ir numatomi veiklos kaštai. Geras verslo planas pravers jums: sukonkretinsite viziją, išsiaiškinsite nežinojimo spragas, galimas kliūtis ateityje. Tai bus pirmas dalykas, ko paprašys potencialūs investuotojai, partneriai ar kreditoriai: šis planas padės jiems suprasti verslo strategiją bei sėkmės galimybes.

Mokantiems ne tik lietuvių kalbą, nepatariama susigundyti užsienio svetainėse internete siūlomomis verslo planų paruoštukėmis: jos vertos tiek, kiek popierius, ant kurio spausdinsite. Kiekvienas verslas yra unikalus, todėl toks turi būti ir jo planas. Savininkas privalo žinoti kiekvieną jo aspektą: dokumentas turi atrodyti profesionaliai, tačiau potencialus kreditorius ar investuotojas turi matyti, kad jį padarėte jūs. Rašant verslo planą galioja taisyklė „mažiau yra geriau“. Ideali apimtis – ne daugiau 20 puslapių.

Rekomenduojamos tokios plano sudedamosios dalys:

  • Santrauka: apie viską, ką detaliau nagrinėsite būsimuose puslapiuose. Šis skyrius būtinas, jei ieškosite finansavimo. Pristatykite įmonę, rinkodaros galimybes, reikalingą kapitalą, tikslus, vadovų patirtį, konkurentus, verslo pranašumus ir finansines prognozes trejiems metams. Šią santrauką patariama rengti parašius visą detalųjį planą. Ji turėtų tilpti į vieną puslapį.
  • Apie įmonę: čia plačiau pristatykite įmonę, kada ir kodėl ji įkurta, kokie jos tikslai, verslo modelis, strategija ir, jei yra, esami strateginiai ryšiai.
  • Verslo pasiūlymai: šiame skyriuje detalizuokite verslo modelį ir ką parduodate (prekes ir/ar paslaugas). Jei parduodate produktus, nurodykite, esate gamintojas, platintojas ir/ar pardavėjas, papasakokite apie gamybos procesą, medžiagų prieinamumą ir t.t. Jei parduosite paslaugas, aprašykite jas. Būtinai paminėkite naujus produktus ar paslaugas, kuriuos ketinate siūlyti ateityje.
  • Rinkodaros planas ir analizė: šiame skyriuje apibrėžkite rinkodaros strategiją, išdėstydami darytą rinkos analizę, planuojamus pardavimus, numatomą tikslinę auditoriją, aptarnavimą, reklamą ir viešuosius ryšius. Svarbu paaiškinti, kuo jūsų prekės ar paslaugos skiriasi nuo tų, kurias siūlo ar ateityje pasiūlys konkurentai.
  • Strategija ir įgyvendinimas: kiekviename verslo plane reikia detalių. Daugumą jų dėstoma šiame skyriuje. Potencialūs investuotojai būtent čia ieškos datų ir terminų: kada ir kokie planuojami pirmieji pardavimai, kiek klientų bus pritraukta ir pan. Kad būtų aiškiau, visus šiuos skaičius patariama išdėstyti lentelėje „Pasiekimai“.
  • Valdymas ir personalas: investuotojai ir bankininkai norės žinoti, kokie žmonės valdys įmonę ir kokia jų patirtis. Būtent ji, remiantis bendra nuostata, didžia dalimi lemia būsimą riziką: ji mažėja proporcingai vadovų patirčiai.
  • Finansinės prognozės: šiame skyriuje pateikite „kiekybinę interpretaciją“ to, ką išdėstėte organizaciniuose ir rinkodaros skyriuose. Būtent čia numatomas planuojamas pelnas ir nuostoliai, balansas, grynųjų įplaukos artimiausius trejus metus.
  • Papildomi dokumentai: čia galima įtraukti ankstesniuose skyriuose išdėstytus teiginius pagrindžiančius dokumentus: būsimų vadovų gyvenimo aprašymą, kredito istoriją, nuomos sutartis ar rekomendacinius laiškus, kad esate gerbiamas ir patikimas verslininkas.

Šaltinis: Pinigų karta

Įrašyti komentarą



Komentarai

2011 lapkričio 02

Įrašė: Aidas

Labas.Jai as pateiksiu toki verslo plana kaip jus rekomenduojate,tai as turiu sugalvoti ir kaip pasiimti is jusu pinigus be grazinimo garantiju ir jais sekmingai pasinaudoti be atsakomybes,nes tokio verslo pradeti man nebeverta...Ir jus tai puikiai suprantate,bet kiekvienas norime kitu saskaita didinti savo santaupas...Sekmes jums...