Prisijungti

Darbo pasiūlymų paieška


Vadovams
Specialistams
Darbininkams
Manager akademija

2011 kovo 01

Norite padidinti tempą darbe? Pirmiausia nuspauskite stabdžius

Nuolat skubantys visada atsilieka. O jeigu kažkam pavyksta suspėti atlikti darbus pagal pašėlusį grafiką, tai labai tikėtina, kad tas laimingasis tik praplaukia paviršiumi. Daugiausia painiavos daugelio žmonių darbe sukuria skubėjimo ir nepastovumo derinys.

Labai dažna šių laikų darbuotojų ir vadovų problema, kad jie bando atlikti darbą, kurio iki galo nesuvokia. Tada atsiranda daug painiavos, kuriai išnarpliot prireikia ir daug laiko, ir daug pastangų.

Skuba problemų nesprendžia

Bendrovės IBM tyrimų padalinys pernai atliko 1500 vadovų apklausa ir išsiaiškino, kad painiava yra vienas didžiausių jų kasdieninio darbo iššūkių. Problema ta, kad chaosas ir nevaldomi procesai tapo norma, todėl painiavai išnarplioti pasitelkiama…painiava. Jeigu kažko nespėjame, stengėmės viską padaryti dar greičiau. Jeigu manome, kad ne viską kontroliuojame, didiname savo galią, įtaką. Vietoj aiškumo ir tikslumo, mes gauname tik daugiau neaiškumo, dviprasmybių ir dar visą krūvą mums trukdančių dalykų.

Tačiau būdas suvaldyti chaosą yra – turite nuspausti stabdžius. Ir tai jums padės ateityje pasiekti didesnį greitį ir lengviau įveikti sunkumus. Kad įsitikintume, jog tai ne tauškalai, panagrinėkime pasikeitimus bendrovėje „Kone Americas“.

Liftų ir eskalatorių rinkos lyderė JAV „Kone Americas“ dar prieš kelerius metus ramiai sau plaukė kaip didžiulis laivas. Tačiau iš vidaus jis braškėjo ir laivo šone nuolat atsirasdavo skylių. Bendrovės techninės ir vadovaujančios komandos sunkiai dorojosi su augančiais organizacijos ir klientų poreikiais. Per septynerius metus buvo pakeisti net 5 įmonės vadovai. Savininkai tapo budrūs ir jie manė, kad sprendžia vieną problemą vienu metu.

Nežinojo, kur eina

Tačiau tikroji problema buvo ne vadovai. Bendrovė neturėjo aiškios krypties, kur ji eina ir ką nori pasiekti. Kai to nėra, labai sunku sutelkti visus darbuotojus tikslui. Nes tikslo paprasčiausiai nėra. „Kone America“ kompanijos vadovai gavo vertingų pamokų ir suvokė, kad pasitikti naujus iššūkis ir išlaikyti lyderių pozicijas jiems teks padės tik dideli pasikeitimai viduje. Ir jie pradėjo nuo savęs.

Painiavos įveikimo receptas: 90 proc. tyrimo ir 10 proc. sprendimų. Norintiems išspręsti problemą ir rasti atsakymus, pirmiausia reikia nuspausti pauzės mygtuką. Jeigu įprasti procesai vyks toliau, o jūs ieškosite atsakymo, kas yra blogai, tai rizikuojate dar labiau padidinti greitį, prarasti dar daugiau laiko, o jeigu tuo užsiims ir aukščiausi vadovai – tai ant kortos bus pastatyta ir tam tikra pinigų suma. Jeigu norite rasti chaoso priežastis, nespręskite einamųjų reikalų čia ir dabar. Juos teks padėti šiek tiek į šalį. Tai jums leis suprasti informaciją, kuri anksčiau buvo lyg koduota. Tačiau šifras visai paprastas – laikas.

Jeigu rasite atsakymus į pagrindinius klausimus, kodėl jūsų darbai ar jūsų bendrovė virto chaotišku siūlų kamuoliu, tikėtina, kad atradimai bus universalūs ir juos galėsite panaudoti daugeliui klaidų ištaisyti.

Susitelkė tikslui

„Kone America“ vadovai suprato, kad jų bendrovės darbuotojai nesiekia vieno tikslo, o kiekviena grupė žengia savo kryptimi. Jie ėmė keisti bendradarbiavimo kultūrą. Jie praleido nemažai laiko bandydami pažinti savo kolektyvą ir siekdami rasti bendrų taškų, kurie žmones suvienytų bendram tikslui.

Pavyzdžiui, vieno iš regionų vadovas per susitikimą su darbuotojais pasakė iki šiol jiems negirdėtą frazę: tikėjimas lemia sprendimus, sprendimai lemia elgesį, o elgesys suformuoja praktiką. Darbuotojai pritariamai linktelėjo galvą. Tada vadovas paklausė: „Kaip manote, ar nelaimingi atsitikimai mūsų darbe yra neišvengiami, o gal jūs tikite, kad įmanoma užtikrinti saugumą visiems?“.

Mechanikai ir kiti darbuotojai įsitraukė į diskusiją, kaip šie du požiūrio taškai keičia jų sprendimus montuojant liftą ar eskalatorių. Tada buvo iškeltas dar vienas klausimas – ar klientus aptarnaujantis personalas siekia, kad visiems būtų užtikrintas visiškas saugumas?

„Kone America“ vadovai pasinaudojo taisykle „pasaulį pradėk keisti nuo savęs“. Jeigu tu to nepadarysi, tai kodėl aplinkiniai turėtų? Organizacijoje tam reikia laiko ir pastangų, tačiau painiavą išnarplioti gali ne bandymai viską kuo greičiau sutvarkyti, o pauzė. Leiskite sau pažvelgti į savo darbus iš šalies.

Šaltinis: Pinigų karta

Įrašyti komentarą



Komentarai

Būk pirmas, įrašęs komentarą!